Олігарх Рінат Ахметов заявив, що передає свої медіаактиви державі

Олігарх Рінат Ахметов заявив, що передає свої медіаактиви державі

 Український бізнесмен Рінат Ахметов вирішив відмовитись від своїх медіаактивів, проте не прояснив подальшої долі телеканалів та інших ЗМІ. Єдине, що можна сказати, – він не потрапить до реєстру олігархів.

 Ахметов сьогодні заявив, що ухвалив рішення вивести інвестиційну компанію SCM із медійного бізнесу.

 "Цього тижня "Медіа Група Україна" відмовиться на користь держави від усіх ефірних та супутникових телевізійних ліцензій наших каналів та від ліцензій наших друкованих медіа в Україні. Ми також припинимо діяльність онлайн-медіа", - зазначив він.

           Чому Ахметов вийшов із медіабізнесу

 За його словами, рішення пов'язане із набранням чинності законом про олігархи. При цьому бізнесмен нарік на короткий шестимісячний термін і російську агресію, які не дозволили SCM продати бізнес на ринкових умовах.

 Відповідно до закону, до реєстру мають вносити великих бізнесменів, які мають значний вплив на ЗМІ чи політичне життя.

        Які активи належать "Медіа Групі Україна"

 Холдинг об'єднує телеканали "Україна", "Україна 24", НЛО TV, Індіго TV, "Футбол 1/2/3", Ukraine 1/Ukraine 2 та NLO TV 1/NLO TV 2, "Донбас", "34 телеканал" та "Сігма".

 Також серед активів - оператор супутникового мовлення Xtra TV, ОТТ-платформа OLL.TV, продакшн-компанії "Теле О" та "Допоможемо ТВ", "Новинна група України", мультимедійна платформа СЬОГОДНІ - теленовини "Сегодня", сайт segodnya.ua. А також кросплатформний проект Vogue.UA.

           Що буде з каналами та іншими ЗМІ

 Директор із комунікацій SCM Наталія Ємченко у своєму Facebook уточнює, що холдинг не передає державі активи, а лише ліцензії на мовлення. Але ж підтвердила, що такого гравця на медійному ринку України більше не буде.

 Таким чином, фактично буде припинено мовлення всіх телеканалів "Медіа Групи Україна", зокрема телеканалів "Футбол", які раніше були доступні за платною підпискою.

 Щодо онлайн-медіа, то в заяві Ахметова йдеться, що їхня робота припиняється.

 Міністр культури України Олександр Ткаченко на телемарафоні заявив, що новина застала його зненацька, і поки що важко сказати, що буде далі.

 "Спробую поговорити з представниками власників, з керівництвом "Медіа Групи Україна". Єдине, що можу сказати на даний момент - це серйозна новина, тому що "Медіа Група Україна" - одна з 4 найбільших приватних медіагруп, це не може не позначитися на ринку. Ринок і так на сьогодні сильно просів через війну. Дізнаємося більше інформації - тоді зможемо коментувати докладніше. Це прецедент в Україні", - зазначив він.

               Реакція Офісу президента

Радник глави Офісу президента Михайло Подоляк назвав рішення Ахметова гідним прикладом рівності перед законом.

 "Закон про деолігархізацію - початок нової сторінки у відносинах держави та бізнесу. Відносини, засновані на прозорості та відмові від кулуарщини. Сьогодні бачимо гідний приклад від групи СКМ - закон один для всіх", - зазначив він.

      "Медіа Група" транслює українські канали за кордоном

 Сьогодні ж з'явилася інформація про запуск пакету українських каналів у Польщі, який є доступним у пропозиції OTT Polsat Box Go Ukraine. У цьому пакеті 9 каналів, до 25 липня, всі користувачі можуть переглядати їх безкоштовно.

  Пакет українських телеканалів також доступний у Португалії (MEO) та Канаді (RiverTV).

 Холдинг заявив, що планує укласти угоди з іншими операторами Польщі, а також ЄС, щоб за кордоном було представлено більше українських розважальних каналів. Однак не зрозуміло, як ця заява корелюється із відмовою від ліцензій на мовлення.

 Нагадаємо, раніше президент України Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО щодо запуску реєстру олігархів.